Tutoropettajatoiminnasta on syntynyt jatkamisen arvoisia toimintamalleja

Tutoropettajatoiminta on tullut viimeisen viiden vuoden aikana tutuksi maamme peruskouluissa: valtaosa opetuksen järjestäjistä on saanut toimintaan valtionavustusta ja miltei kaikilla opettajilla on mahdollisuus turvautua tutoropettajan tukeen. Nykymuotoinen rahoitus on päättymässä ja nähtäväksi jää, millaisena onnistuneeksi koettu toiminta sen jälkeen jatkuu.

Uusi normaali haastaa – ennakoinnista avaimia menestykseen

Työelämän tulevaisuus - millaisella osaamisella eteenpäin? Tätä kysymystä pohdittiin Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradian järjestämässä webinaarissa. Webinaari toteutettiin osana Opetushallituksen rahoittamaa laadunhallinnan hankekokonaisuutta, jossa ennakointiyhteistyö on yhtenä keinona koulutuksen jatkuvassa parantamisessa.

12 miljoonaa euroa ammatillisen koulutuksen laadun ja tasa-arvon kehittämiseen

Oikeus osata -kehittämisohjelma on käynnistetty varmistamaan sitä, että kaikki ammatillisessa koulutuksessa opiskelevat saavat vankan ammattiosaamisen ja hyvät perustaidot paitsi työelämään myös...

Digitutor-malli hyödyntää opiskelijoiden digiosaamisen

Työelämä ja teknologia -hankkeessa on jalkautettu digitutor-mallia, jolla vahvistetaan digitaalisten sovellusten ja laitteiden hyödyntämistä niin oppilaitoksissa, työpaikolla kuin laajemmin...

Hankepäivä kokoaa kehittämistyöstä kiinnostuneet

Ammatillisessa koulutuksessa tehtyjen uudistusten myötä huomiota on kohdistettu koulutuksen laatukysymyksiin. Vuonna 2019 ammatillista koulutusta varten laadittiin laatustrategia ja hallitusohjelmassa...

Parasta-työkalut jaossa

Opetus- ja kulttuuriministeriön sekä Opetushallituksen rahoittamat Parasta-kehittämishankkeet ovat jo vuodesta 2017 lähtien edistäneet ammatillisen koulutuksen uudistumista. Hankeet ovat tehneet työtä...

Opetushallitus jakaa 15,3 miljoonaa ammatillisen koulutuksen laadun ja tasa-arvon kehittämiseen

Opetushallitus avaa 1.9.2020 haettavaksi valtionavustusta ammatillisen koulutuksen laadun ja tasa-arvon parantamiseksi. Kehittämistoimet toteutetaan osana opetus- ja kulttuuriministeriön ja Opetushallituksen ammatillisen koulutuksen Oikeus osata -kehittämisohjelmaa.

Työelämätoimikunnat: työelämälähtöisyyttä tulee syventää ammatillisessa koulutuksessa

Työelämätoimikuntien valmistelemat ammatillisen koulutuksen toimialakohtaiset tilannekuvat näyttöjen toteutuksen ja osaamisen arvioinnin laadusta julkaistiin toukokuun lopulla. Työelämätoimikunnat...

Kolmivuotinen ohjelma kehittää ammatillisen koulutuksen laatua ja tasa-arvoa

Vuosina 2020-2022 kehitysohjelmassa parannetaan opiskelijoiden oppimisen edellytyksiä ja oppimistuloksia, vahvistetaan hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä, tuetaan koulutuksen järjestäjien...

Akkreditointihaut suuntaavat kohti uutta Erasmus+ -ohjelmakautta

Akkreditointi mahdollistaa suunnitelmallisen ja pitkäjänteisen kansainvälisen liikkuvuuden sekä vuosittaisen rahoituksen uudella ohjelmakaudella 2021-2027.
Näytetään 1-10/40