Agenda 2030 tutuksi pelaten -mobiilipeli
Nuorten Akatemian Agenda 2030 tutuksi pelaten -oppimispelissä tutustutaan Agenda 2030 -toimintaohjelmaan ja kestävään kehitykseen. Alakoulun 4–6.-luokkalaisille suunnatut tehtävät käsittelevät esimerkiksi
- eriarvoisuutta ja köyhyyden vähentämistä
- ilmastotekoja
- sukupuolten tasa-arvoa
- koronapandemian vaikutuksia kestävään kehitykseen.
Peli toimii Seppo-alustalla ja kestää noin 35–45 minuuttia. Maksuton oppimispeli tilataan tilauslomakkeella, minkä jälkeen ohjeet saa sähköpostiin.
Pieni peli saamelaisista -mobiilipeli
Nuorten Akatemian Pieni peli saamelaisista -oppimispelissä tutustutaan saamelaisiin ja saamelaiskulttuuriin selkokielisten pelitehtävien avulla. Alakoulun 4–6.-luokkalaisille suunnatut tehtävät käsittelevät esimerkiksi
- saamelaisaluetta ja -historiaa
- saamen kieliä
- saamenkielisiä lastenohjelmia
- saamenpukua ja saamelaismusiikkia.
Peli toimii Seppo-alustalla ja kestää noin 60 minuuttia. Maksuton oppimispeli tilataan tilauslomakkeella, minkä jälkeen ohjeet saa sähköpostiin.
Sukellus saamelaiskulttuuriin -mobiilipeli
Nuorten Akatemian Sukellus saamelaiskulttuuriin -oppimispelissä tutustutaan saamelaisuuteen sekä historian että nykypäivän ilmiöiden ja henkilöiden kautta. Yläkouluun ja toiselle asteelle suunnatut tehtäväpelit käsittelevät muun muassa
- saamen kieliä
- elinkeinoja
- saamenpukua
- alkuperäiskansoja
- kulttuurista omimista.
Peli toimii Seppo-alustalla ja kestää noin 60 minuuttia. Maksuton oppimispeli tilataan tilauslomakkeella, minkä jälkeen ohjeet saa sähköpostiin.