s. 14 Kello
Tällä sivulla opetellaan tasatunnit ja puolitunnit. Kellonaikojen opettelussa on hyvä käyttää leikkikelloa, jonka viisareita voi siirrellä. Kelloa kannattaa kierrättää opiskelijoilla, jotta kaikki pääsevät muuttamaan aikoja ja kysymään ”mitä kello on?”.
Analogisen muodon lisäksi kannattaa opettaa digitaalinen muoto, koska sitä käytetään mm. aikatauluissa ja televisio-ohjelmissa.
On hyvä muistaa, että kellonaikojen ilmaisemissa on monia vaihtoehtoja, esim. ”kello on kaksi” tai ”kello on tasan kaksi”.
s. 16 Kirjoita
Opiskelija kopio kirjaimet mallin mukaan.
s. 17 Ympyröi A ja a
Opiskelija ympyröi isot ja pienet a-kirjaimet.
Ympyröi I ja i
Opiskelija ympyröi isot ja pienet i-kirjaimet.
s. 18–19 Kirjoita.
Harjoituksessa kerrataan a- ja i–kirjaimella alkavia sanoja. Sanat kopioidaan joko suuraakkosin tai pienaakkosin.