Tehtävässä 1 oppilaat tarvitsevat joko internetin hakukonetta tai karttakirjaa, jossa on Suomen, Venäjän ja Romanian liput. Oppilaat piirtävät liput sopivien kuvien alle. Tehtävän yhteydessä voidaan miettiä, mitä muuta oppilaat tietävät, esimerkiksi osaavatko he sanoa ”hei” eri kielillä.
Tehtävässä 2 tarvitaan myös kartastoa, jossa on tummennettu Kreikka, Bulgaria ja Romania. Voidaan myös värittää muita ortodoksimaita, kuten Valko-Venäjä, Ukraina ja Venäjä.
Tehtävässä 3 oppilaat voivat tutkia tehtävän 2 karttaa tarkemmin ja värittää ne maat, jotka tunnistavat. Ainakin Suomi voidaan värittää.
Tehtävä 4 on ongelmanratkaisutehtävä, jossa sana ikoni on kirjoitettu kolmella kielellä ja oppilas kirjoittaa sanan viivalle suomeksi. Tutustutaan kieliin ja yritetään lukea sanoja.
Tehtävässä 5 tarkastellaan eroja kirkkorakennuksissa ja kirkkoesineissä (tuohusjalka). Esimerkit ovat suomalaisesta ja kreikkalaisesta kirkosta. Oppilas yhdistää maan kuviin. Voidaan yhdessä vielä pohtia, mitä samanlaisuuksia ja eroavaisuuksia kuvissa on. Kreikassa tuohukset laitetaan hiekkaan, kun suomalaisissa kirkoissa tuohuksille on omanlaiset jalat.
Tehtävässä 6 oppilas pohtii ortodoksisuuteen liittyviä sanoja. Sanat löytyvät tekstikirjan tekstistä. Voidaan miettiä, mitä sanat oikein tarkoittavat ja miten ne liittyvät ortodoksisuuteen.
Bonustehtävässä oppilas miettii ortodoksisuutta oman elämänsä näkökulmasta. Edellisessä tehtävässä mietittyjä sanoja voidaan käyttää tässäkin tehtävässä.