Tehtävien tavoitteena on oppia ymmärtämään, miten termit arkipäivä ja pyhäpäivä eroavat toisistaan ja miten kirkko opettaa viettämään pyhäpäivää.
Tehtävässä 1 oppilas kirjoittaa määritelmät sanoille. Tekstikirjasta voi saada apua sivulta 28. Keskustellaan myös siitä, mitä tarkoittavat pyhäpäivä ja lepopäivä.
Tehtävässä 2 oppilas miettii, mitkä toiminnot voisivat kuulua arkipäivään ja pyhäpäivään.
Tehtävässä 3 oppilas kirjoittaa ruutuihin ne toiminnot, jotka kuuluvat omaan elämään. Oppilas voi halutessaan valita sopivat toiminnot tehtävästä 2. Voidaan keskustella näistä kuvauksista.
Tehtävässä 4 oppilas valitsee ne arkipäivän toiminnot, joihin hän osallistuu tai voisi osallistua kotona. Voidaan keskustella kodin arkipäiväisistä töistä ja piirtää myös muita toimintoja vihkoon.
Tehtävässä 5 on yksi viikko toukokuulta. Oppilas etsii pyhäpäivät ja ympyröi ne. Tässä yhteydessä voidaan keskustella myös käsitteestä arkipyhä. Eri päivien kohtiin voidaan piirtää ja kirjoittaa kyseisiin päiviin sopivia toimia, kuten kouluun liittyviä asioita tai omia harrastuksia.
Tehtävä 6 on kirjoitustehtävä, jossa oppilas kirjoittaa, mitä hän tekee tai haluaisi tehdä viikonloppuna.
Bonustehtävässä käytetään ortodoksista kirkkokalenteria tai muuta kalenteria. Oppilas etsii siitä kulloinkin meneillään olevan kuukauden ja laskee, kuinka monta pyhäpäivää on kyseisessä kuukaudessa.