Tehtävässä 1 oppilas kirjoittaa tai piirtää ruudukkoon, mitä asioita hän haluaisi rukoilla. Oppilasta voidaan auttaa antamalla vinkkisanoja, esimerkiksi koulu, perhe, koti, harrastus, terveys, isovanhemmat, ystävät.
Tehtävässä 2 oppilas kirjoittaa itselleen tärkeiden ihmisten nimiä viivalle. Yhdessä voidaan lukea nimet, ja kukin voi kertoa vuorollaan, keitä nämä tärkeät ihmiset ovat. Pohditaan vielä käsitettä lähimmäinen.
Omaa rukoilemista oppilas kuvaa tehtävässä 3, jossa valitaan värittämällä ne ruudut, jotka ovat omalla kohdalla totta. Tehtävässä harjoitellaan samalla arvioimaan omaa osaamista ja toimintaa.
Tehtävä 4 on päättelytehtävä, jossa oppilas kirjoittaa viivalle, miksi rukousta tarvitaan. Jokainen oppilas kirjoittaa tähän oman näkemyksensä.
Tehtävässä 5 oppilas saa keksiä oman rukouksen, jonka voisi lukea koulussa uskontotunnin alussa. Rukoukset voidaan lukea vuorotellen aina tunnin alussa.
Tehtävissä 6 ja 7 perehdytään Isä meidän -rukoukseen. Harjoitellaan rukouksen lukemista, ja rukous voi tulla esimerkiksi kotitehtäväksi. Rukouksesta poimitaan kohdat, jotka tuntuvat vaikeilta ymmärtää, ja alleviivataan ne asiat, joita rukouksessa pyydetään.
Bonustehtävä on tiedonhankintatehtävä internetistä. Siinä tutustutaan rukousnauhaan, josta oppilas voi kirjoittaa kuvailevan tekstin tai piirtää kuvan.