Tehtävässä 1 oppilas saa kuvittaa tekstin tekstikirjan sivuilta 68–69. Oppilas lukee tekstin itse tai se voidaan lukea pareittain tai oppilaat kuuntelevat ja opettaja lukee. Tavoitteena on kuvata, millaiselta maisema näyttää luetun perusteella.
Tehtävässä 2 mietitään, mitkä Jeesuksen ajan mausteet ovat oppilaille tuttuja. Oppilaat kirjoittavat viivoille, minkä ruokien yhteydessä he ovat näihin mausteisiin tutustuneet. Voidaan yhdessä pohtia, mitä muita mausteita tai hedelmiä oppilaat tietävät tekstikirjan tekstien perusteella.
Tehtävässä 3 oppilas kirjoittaa, mitä kuvissa tapahtuu. Apua saa tekstikirjan sivulta 70.
Tehtävässä 4 on kolme hedelmäpuuta ja kolme hedelmäkoria. Oppilas yhdistää puun ja oikean hedelmäkorin. Kuvassa on oliivipuu, viikunapuu ja appelsiinipuu.
Tehtävässä 5 palataan vielä mausteisiin, ja oppilas kirjoittaa purkkeihin oikeat mausteet käyttäen purkin kirjaimia (kaneli, minttu, sahrami ja tilli).
Bonustehtävä on kotitehtävä, jossa oppilas kysyy mausteiden ja hedelmien käytöstä kotona. Mitä Jeesuksen ajan mausteita kotona on käytetty? Kotona käytetyt hedelmät ja mausteet kirjoitetaan vihkoon.