Tehtävässä 1 oppilas ympyröi asioita, jotka kuuluvat paastoon. Tehtävän alussa voi ensin keskustella, mitä kuvat esittävät ja mihin tilanteisiin ne voisivat liittyä. Kuvista itselle tutut asiat voi värittää.
Tehtävässä 2 oppilas miettii, mitä voisi parantaa koulussa, kotona tai omassa harrastuksessa. Opettaja voi ohjata antamalla lisävihjeitä. Voidaan pohtia, mitä oppilas voisi parantaa esimerkiksi koulutehtävissä, käyttäytymisessä tai omien tavaroiden huolehtimisessa.
Tehtävä 3 on täydennystehtävä, jossa oppilas poimii laatikosta sopivat sanat lauseisiin. (Joulupaasto alkaa marraskuun puolivälissä ja päättyy joulupäivänä. Keväällä valmistaudutaan pääsiäiseen. Suuri paasto kestää keväällä kuusi viikkoa ja päättyy Kristuksen ylösnousemusjuhlaan pääsiäissunnuntaina.)
Tehtävässä 4 oppilas auttaa Onnia ratkaisemaan matematiikan tehtävät. Oppilaat voivat itse keksiä lisää laskuja, joissa summa tai erotus on 40.
Tehtävässä 5 oppilas miettii, miten voisi paremmin muistaa lähimmäisiään. Ennen tehtävää voi keskustella yhdessä, mitä lähimmäisen muistamisella tarkoitetaan.
Tehtävässä 6 oppilas miettii, mistä voisi luopua. Sivulle piirretään kuva siitä asiasta tai tavarasta, josta voisi tai haluaisi luopua. Piirroksia voi esitellä toisille ja perustella omia valintoja. Oppilaat voivat myös miettiä muita asioita, mistä haluaisivat luopua.
Bonustehtävässä oppilaat pohtivat pareittain laskiaisen merkitystä paastossa. Miksi paaston alkua kutsutaan laskiaiseksi? Pohdinnan jälkeen selitys kirjoitetaan vihkoon. Lisäksi oppilaat voivat pohtia, mistä laskiainen on heille tuttu ja mitkä asiat kuuluvat laskiaiseen.