Tehtävässä 1 oppilaan tavoitteena on tunnistaa kuvista sakramentit. Sakramentin nimi kirjoitetaan kuvan alla olevalle viivalle. (Kaste, voitelu, ehtoollinen, sairaanvoitelu, avioliitto, katumus ja pappeus.)
Tehtävässä 2 oppilas värittää edellisestä tehtävästä ne sakramentit, joihin hän on itse osallistunut.
Tehtävässä 3 oppilaan pitää tunnistaa eri sakramentteihin liittyviä esineitä ja yhdistää samaan sakramenttiin kuuluvat esineet viivalla.
Tehtävässä 4 oppilas auttaa Onnia ja Annia kirjoittamalla kupliin asioita, joista he voisivat puhua katumuksen sakramentissa. Opettaja voi antaa vinkkejä oppilaille siitä, mitkä asiat voisivat painaa Onnin ja Annin mieltä. Mitä väärää Onni ja Anni olisivat voineet tehdä toisille kavereille? Mitä väärää he olisivat voineet tehdä kotona tai koulussa?
Tehtävässä 5 oppilas kirjoittaa Annille ohjeita ehtoolliselle osallistumiseen. Oppilaan tulee pohtia, miten Annia voisi ohjeistaa ennen ehtoolliselle menoa. Opettaja voi tehdä lisäkysymyksiä sen mukaan, miten sakramentteja on ehditty opiskella. Johdattelevia kysymyksiä voisivat esimerkiksi olla: Voiko Anni syödä aamiaista? Miten kädet laitetaan ehtoolliselle mennessä? Mitä papille sanotaan?
Bonustehtävässä oppilas pohtii parin kanssa, milloin sairaanvoitelun sakramenttia voidaan toimittaa. Voidaan myös miettiä, miksi sairaanvoitelu toimitetaan ja kenelle.