7. Les couleurs

Tiivistelmä

  • Unitén aluksi opetellaan värejä. Värisanasto (s. 102) on kuvitettu ilmapalloilla, joita on kahta eri muotoa: taipumattomat värisanat ovat sydänilmapalloja, taipuvat normaalin mallisia.
  • Chanson des animaux -laulua (s. 103) voi hyödyntää eri tavoin: sillä voi harjoittaa Il y a -rakennetta (liite 4), sitä voi käyttää ääntämisen harjoittamisena (g –> [ʒ], nasaalit –> [ɑ̃], [ε̃], [jε̃], [ɔ̃]) ja sen kanssa voi miettiä alustavasti värisanojen paikkaa virkkeessä.
  • Minidialogissa (s. 103) Julesin äiti ja Jules ovat valitsemassa ilmapalloja ja keskustelevat siitä, minkä värisiä he haluavat. Tu veux -kysymystä voi harjoittaa luokassa esim. koulutarvikkeita tarjoamalla.
  • Kappaletekstissä (s. 104) harjoitellaan lisää värisanojen käyttöä substantiivien kanssa.
  • Choco kiinnittää huomion nasaaliäänteisiin (s. 106) sanaston ohessa.
  • Je joue -pelillä (s. 107) voi kerrata unitét 6 ja 7.