Kylttejä luokkaan
Tehdään omia kylttejä luokkaan käskymuotoja käyttäen, esim. Parlez le français ! Mettez les crayons de couleur dans la boite ! jne.
Reseptikirja
Oppilaat valitsevat omia suosikkireseptejään ja tekevät niistä oman pienen reseptikirjan Mon petit livre de cuisine.
Erikoisia leivonnaisia
Tutustutaan ranskalaisiin leivonnaisiin (liite 7).
Qui est qui -peli
Arvaa kuka -tyylinen peli (liite 3): Yksi oppilas valitsee pelin hahmoista yhden, jota muut yrittävät arvata kyselemällä eri ominaisuuksista. Sopiva määrä pelaajia on 3–4.
Imperatiivipeli
Tilannekortit ovat yhdessä pinossa, ja neuvokortit jaetaan 3–4 hengen ryhmälle tasan. Jokainen kääntää vuorollaan yhden tilannekortin oikeinpäin, ja kaikki lukevat tilanteeseen sopivimman neuvonsa. Se, kellä on ryhmän mielestä paras neuvo, saa tilannekortin itselleen ja pistää sen sivuun neuvokortin kanssa. Muut säilyttävät neuvokorttinsa. Voittaja on se, jolla tilannekorttien loputtua on niitä eniten kerättynä itselleen, eli kuka on onnistunut useimmiten antamaan parhaan neuvon. (liite 9)