Ruumiinosien kertausta ryhmissä
Jakautukaa ryhmiin. Opettaja tai joku oppilaista sanoo ensin ruumiinosan ja sitten numeron. Joukkueen pitää ryhmänä saada tuo määrä kyseistä ruumiinosaa koskemaan lattiaan.
Esim. brazo tres
Kolmen käsivarren tulee koskettaa lattiaa.
Tauluviesti tekstin virkkeillä
Valitkaa ryhmästä ensin tuomari. Muut oppilaat jaetaan kahteen tai useampaan ryhmään. Ryhmät muodostavat jonot yhtä pitkän matkan päähän taulusta. Tuomari sanoo espanjaksi virkkeen, jonka jonojen ensimmäiset oppilaat kirjoittavat taululle suomeksi. Nopeampi joukkue saa pisteen. Eniten pisteitä kerännyt joukkue voittaa.
Liitteessä on virkkeitä, joita voi käyttää.
Näyttele ja arvaa
a) Näytelkää aamutoimia tai päivän rutiineja pareittain. Toinen esittää ja toinen arvaa espanjaksi, mistä verbistä on kyse.
b) Kootkaa päivän rutiineista pareittain esitys toiselle parille tai muulle ryhmälle. Toinen parista näyttelee, toinen kertoo kellonajan tai ajankohdan espanjaksi muulle ryhmälle. Muu ryhmä ”dubbaa” espanjaksi eli kertoo ääneen, mitä näkee näyteltävän.
Esim.
Pari A: Emma näyttelee heräämistä ja Onni sanoo: “A las siete y media / Muy temprano por la mañana...”
Muu ryhmä: “A las siete y media / Muy temprano por la mañana Emma se despierta.”