TB s. 12 Vi är klass 7c.
Janne: Hej!
Jag heter Janne.
Vad heter du?
Minna: Hej!
Jag heter Minna!
Vad heter du?
Lisa: Hejsan!
Jag heter Lisa.
Vad heter du?
Niklas: Hej!
Jag heter Niklas.
Jocke: Hejsan!
Jag heter Jocke.
Läraren: Goddag !
Mitt namn är Anders Ek.
Vi bor i Äppelstad.
Vi går i Äppelstadsskolan.
VERBIT: HETER ÄR BOR GÅR
SB s. 9 1.5. Kuullunymmärtäminen. Kuulet ruotsia puhuvien nuorten tervehdyksiä ja esittelyjä. Kirjoita toisen kuuntelukerran jälkeen kuulemasi nimet viivoille.
1. Hej! Jag heter Mats.- 2 x
2. Hejsan! Jag heter Stefan. – 2 x
3. Goddag! Jag heter Linda Boman. – 2 x
4. Hej! Mitt namn är Susanna Vikström. – 2 x
5. Goddag! Mitt namn är Kristian Gran.– 2 x
SB s. 9 1.6. a Kuuntele ja toista persoonapronominit.
Toista persoonapronominit toisen kuuntelukerran jälkeen.
jag
du
han
hon
den, det
vi
ni
de
SB s. 10 1.9. Ääntämisharjoitus: E ja Ä. Kuuntele ja toista!
E ja Ä ääntyvät e:nä, paitsi r:n edellä ä:nä.
1. Äter Peter räkor?
(Syökö Peter katkarapuja?)
Kuulet lauseen uudelleen. Kuuntele ja toista.
1. Äter Peter räkor?
(Syökö Peter katkarapuja?)
2. Butikerna säljer äpplen och päron .
(Kaupat myyvät omenia ja päärynöitä.)
Kuulet lauseen uudelleen. Kuuntele ja toista.
2 . Butikerna säljer äpplen och päron.
(Kaupat myyvät omenia ja päärynöitä.)
3. Räkna färger på kvällarna.
(Laske värejä iltaisin.)
Kuulet lauseen uudelleen. Kuuntele ja toista.
3. Räkna färger på kvällarna.
(Laske värejä iltaisin.)