Sanastolaatikko (s. 122)
Opiskelijat pohtivat yhdessä opettajansa kanssa, mitä laatikon sanat tarkoittavat. Kun niiden merkitys on selvillä, siirrytään kuunteluharjoitukseen 1.
Sanastoharjoitus 4 (s. 123)
Palataan!-kirjassa on runsaasti sanastotehtäviä, jossa sana yhdistetään sitä vastaavaan kuvaukseen. Ajatuksena on varsinaisen sanaston oppimisen lisäksi vahvistaa opiskelijan kykyä ymmärtää suomenkielisiä selityksiä ja sitä kautta laajentaa sanavarastoa. Nämä tehtävät on hyvä tehdä pareittain, pienissä ryhmissä tai koko ryhmän kesken opettajan avustuksella.
Ketä kiinnostaa? ja harjoitus 5 (s. 124)
Tässä kielioppilaatikossa osoitetaan, miten kiinnostaa-verbi jäsentyy partitiivin avulla (ketä kiinnostaa?) ja miten se taipuu sen mukaan, mikä kiinnostaa (yksikkö) tai mitkä kiinnostavat (monikko).
Opiskelijat pääsevät harjoittelemaan tätä heti käytännössä keskusteluharjoituksen 5 avulla.
On tehnyt, kielioppilaatikko ja harjoitukset 9–11 (s. 125–126)
Kielioppilaatikkoa edeltävässä tekstissä Saiman koti on palvelutalossa on noussut jo esiin perfektimuotoja, joita opiskelijat ovat etsineet (harjoitus 9). Kielioppilaatikossa on esitelty vielä tarkemmin perfektin muodostus. Opiskelijat voivat halutessaan syventyä muodostuksen harjoitteluun opettajan oppaan lisätehtävien avulla.
Harjoituksessa 10 opiskelijat käyvät perfektimuotoja keskustellen läpi, minkä jälkeen he voivat tehdä harjoituksen 11, jossa muodostusta harjoitellaan kirjoittaen.
Sanastoharjoitus 14 (s. 127)
Palataan!-kirjassa on runsaasti sanastotehtäviä, jossa sana yhdistetään sitä vastaavaan kuvaukseen. Ajatuksena on varsinaisen sanaston oppimisen lisäksi vahvistaa opiskelijan kykyä ymmärtää suomenkielisiä selityksiä ja sitä kautta laajentaa sanavarastoa. Nämä tehtävät on hyvä tehdä pareittain, pienissä ryhmissä tai koko ryhmän kesken opettajan avustuksella.
Uutisen lukeminen ja harjoitukset 16–17 (s. 128)
Jokaisen luvun viimeinen lukuteksti on mahdollisimman autenttisen oloinen uutisteksti. Tekstiä on jonkin verran muokattu sen alkuperäisestä muodosta, mutta siihen on tarkoituksella jätetty vaativiakin, lehtiteksteille tyypillisiä rakenteita ja sanastoa. Tavoitteena on, että opiskelija tottuu vähitellen myös autenttisiin teksteihin ja uskaltaa lukea niitä, vaikkei kaikkia sanoja ymmärtäisikään.
Näissä uutisteksteissä on mukana aina luetunymmärtämisharjoitus, joka olisi hyvä tehdä parin tai ryhmän kanssa yhdessä. Uutistekstien jäljessä on myös aiheeseen liittyvä keskusteluharjoitus.