Sanastolaatikko (s. 42)
Opiskelijat pohtivat yhdessä opettajansa kanssa, mitä laatikon sanat tarkoittavat. Kun niiden merkitys on selvillä, siirrytään kuunteluharjoitukseen 1.
Sanastoharjoitus 3 (s. 43)
Palataan!-kirjassa on runsaasti sanastotehtäviä, jossa sana yhdistetään sitä vastaavaan kuvaukseen. Ajatuksena on varsinaisen sanaston oppimisen lisäksi vahvistaa opiskelijan kykyä ymmärtää suomenkielisiä selityksiä ja sitä kautta laajentaa sanavarastoa. Nämä tehtävät on hyvä tehdä pareittain, pienissä ryhmissä tai koko ryhmän kesken opettajan avustuksella.
Teksti ja harjoitukset 4– 5 (s. 43–44)
Sivun 43 harjoitus 4 jäljittelee tyypillistä yhteydenottoviestiä, jonka internetin lomakkeella voi jättää. Viestin sanastoon on jo tutustuttu edeltävässä harjoituksessa 3, mutta siitä huolimatta sen äärelle kannattaa pysähtyä hetkeksi ja varmistaa, että opiskelijat ymmärtävät tekstin. Ymmärtämistä voi sen jälkeen harjoitella tai testata seuraavalla sivulla olevan harjoituksen 5 avulla. Harjoituksessa 5 sanat on annettu jo valmiiksi taivutettuina, mikä saattaa helpottaa sanastoon keskittymistä ja sanojen oikean paikan löytämistä.
Kenelle? Keneltä? ja harjoitukset 6–7 (s. 44–45)
Sivun 44 kielioppilaatikossa esitellään kenelle- ja keneltä-muodot parin esimerkin avulla. Seuraavan sivun suullisissa harjoituksissa 6 ja 7 opiskelijat voivat harjoitella näitä muotoja käytännössä.
-nen-loppuiset sanat (s. 45)
Luvussa 3 on jo esitelty e-loppuiset sanat, ja nyt ovat vuorossa nen-loppuiset sanat, jotka esitellään sivun 45 kielioppilaatikossa. Kirjassa ei ole varsinaista harjoitusta tähän liittyen, mutta opettajan oppaasta löytyy lisätehtävä aiheesta.
Verbityypit 3 ja 4 sekä harjoitukset 14–15 (s. 49–51)
Sivun 49 kielioppilaatikossa on esitelty verbityyppi 3 (-sta/stä, -la/lä, -na/nä, -ra/rä) ja verbityyppi 4 (vok. + -ta/tä). Edelleenkään ei ole välttämätöntä opettaa kielioppitermein, vaan asiaa voidaan lähestyä funktionaalisesti, kuten aiemmissakin luvuissa verbityyppien 1 ja 2 kohdalla.
Harjoituksessa 14 opiskelijat pääsevät keskustelemaan käyttäen mm. verbityyppejä 3 ja 4, minkä jälkeen he voivat täyttää harjoituksen 15 taulukon. Verbityyppejä voidaan harjoitella opettajan oppaan lisätehtävien avulla haluttaessa kattavammin.
Uutisen lukeminen ja harjoitukset 16–17 (s. 52)
Jokaisen luvun viimeinen lukuteksti on mahdollisimman autenttisen oloinen uutisteksti. Tekstiä on jonkin verran muokattu sen alkuperäisestä muodosta, mutta siihen on tarkoituksella jätetty vaativiakin, lehtiteksteille tyypillisiä rakenteita ja sanastoa. Tavoitteena on, että opiskelija tottuu vähitellen myös autenttisiin teksteihin ja uskaltaa lukea niitä vaikkei kaikkia sanoja ymmärtäisikään.
Näissä uutisteksteissä on mukana aina luetunymmärtämisharjoitus, joka olisi hyvä tehdä parin tai ryhmän kanssa yhdessä. Uutistekstien jäljessä on myös aiheeseen liittyvä keskusteluharjoitus.