Sanastolaatikko (s. 54)
Opiskelijat pohtivat yhdessä opettajansa kanssa, mitä laatikon sanat tarkoittavat. Kun niiden merkitys on selvillä, siirrytään kuunteluharjoitukseen 1.
Verbityyppi 5 ja harjoitukset 3–4 (s. 54–55)
Sivun 54 kielioppilaatikossa on esitelty verbityyppi 5 (-ita/itä), jota voidaan tarkastella samaan tapaan kuin aiemmissa luvuissa.
Harjoituksessa 3 opiskelijat voivat harjoitella uuden verbityypin taivutusta mekaanisesti ja sitten harjoituksessa 4 käydä asiaa läpi vielä keskustellen. Verbityyppejä voidaan harjoitella opettajan oppaan lisätehtävien avulla haluttaessa kattavammin.
Sanastoharjoitus 6 (s. 57)
Palataan!-kirjassa on runsaasti sanastotehtäviä, jossa sana yhdistetään sitä vastaavaan kuvaukseen. Ajatuksena on varsinaisen sanaston oppimisen lisäksi vahvistaa opiskelijan kykyä ymmärtää suomenkielisiä selityksiä ja sitä kautta laajentaa sanavarastoa. Nämä tehtävät on hyvä tehdä pareittain, pienissä ryhmissä tai koko ryhmän kesken opettajan avustuksella.
Tiedon etsiminen internetistä, harjoitus 9 (s. 59)
Tiedon etsiminen internetistä muulla kuin omalla kielellä on haastavaa. Silti sitä kannattaa harjoitella mahdollisimman paljon. Koska monilla on älypuhelimia, tätä on helppo harjoitella pareittain tai pienissä ryhmissä missä tahansa eikä varsinaista atk-luokkaa tarvita.
Opettajan johdolla voidaan yhdessä miettiä, mistä sivustoilta tietoa kannattaa etsiä tai mitä hakusanoja kannattaa käyttää. Koska tiedon ja tekstin määrä internetissä on loputon, on tärkeää, että opiskelija tottuu vähitellen etsimään tarvitsemaansa tietoa.
Kenellä? ja harjoitukset 12–13 (s. 60)
Sivun 60 kielioppilaatikossa esitellään omistusrakennetta, joka on jo aiemmin noussut teksteissä ja kuunteluissa esiin. Sivun 60 harjoituksessa 12 opiskelijat kysyvät ja vastaavat omistusrakenteella ja automatisoivat samalla muodon käyttöä keskustelunsa lomassa. Vaikka opiskelijat työskentelevät pareittain, opettajan on hyvä koota lopuksi keskustelu yhteen, jotta varmistetaan sisällön ymmärtäminen.
Harjoitus 13 kannattaa ensin tehdä suullisesti ja sen jälkeen kirjallisesti. Opiskelijat voivat kiinnittää huomiota partitiivin käyttöön kielteisissä lauseissa.
Uutisen lukeminen ja harjoitukset 15–16 (s. 62)
Jokaisen luvun viimeinen lukuteksti on mahdollisimman autenttisen oloinen uutisteksti. Tekstiä on jonkin verran muokattu sen alkuperäisestä muodosta, mutta siihen on tarkoituksella jätetty vaativiakin, lehtiteksteille tyypillisiä rakenteita ja sanastoa. Tavoitteena on, että opiskelija tottuu vähitellen myös autenttisiin teksteihin ja uskaltaa lukea niitä vaikkei kaikkia sanoja ymmärtäisikään.
Näissä uutisteksteissä on mukana aina luetunymmärtämisharjoitus, joka olisi hyvä tehdä parin tai ryhmän kanssa yhdessä. Sivun 62 uutisen perässä ei olekaan keskusteluharjoitusta kuten aiemmissa luvuissa, vaan tehtävänanto pareittain tehtävään gallupkyselyyn.