Sanastolaatikko (s. 94)
Opiskelijat pohtivat yhdessä opettajansa kanssa, mitä laatikon sanat tarkoittavat. Kun niiden merkitys on selvillä, siirrytään kuunteluharjoitukseen 1.
Harjoitus 5 (s. 66)
Tehtävän tarkoitus on tutustuttaa opiskelija eri urheilulajeihin sanaston tasolla. Ajatuksena on myös, että opiskelijat etsivät tietoa esimerkiksi verkosta ja harjoittelevat kuvailevaa kertomista.
Opiskelijat voivat työskennellä yksin, pareittain tai pienissä ryhmissä. Lopuksi on hyvä koota tehtävä yhteen opettajan johdolla ja käydä sitä keskustellen läpi.
Harjoitus 7 (s. 97)
Tämä harjoitus kannustaa opiskelijoita astumaan ulos luokasta ja kertomaan sitten kokemuksistaan ja kuvailemaan niitä suullisesti ja kirjallisesti kurssikavereilleen.
Harjoitukset 8 ja 9 (s. 97–98)
Nämä harjoitukset toimivat johdantona luvun varsinaiseen kielioppiteemaan, minen-muotoon. Harjoituksessa 8 opiskelija kuulee Hamidin käyttävän minen-muotoa ja harjoituksessa 9 opiskelijat käyttävät niitä itse fraaseina.
-minen-muoto, pitää + mistä?, harrasta + mitä? (s. 98)
Kun opiskelija on tutustunut kuuntelemalla ja keskustelemalla minen-muodon käyttöön harjoituksissa 8 ja 9, hän voi siirtyä tarkastelemaan rakenteen muodostusta ja käyttöä. Kielioppilaatikossa on esitelty muodostus, joka tapahtuu suoraan he-persoonasta eli monikon 3. muodosta. Samassa yhteydessä opetetaan kaksi käyttötapaa (pitää + mistä?, harrastaa + mitä?), joita opiskelijat harjoittelevat systemaattisemmin seuraavan sivun harjoituksessa 10.
Harjoitus 13 (s. 101)
Tämä harjoitus johdattelee urheilu-uutisten maailmaan. Harjoitusta kannattaa käydä läpi ryhmässä keskustellen, jotta vieraita sanoja voidaan samalla avata.
Opiskelijat voivat myös kerätä muutaman päivän ajan urheilu-uutisten otsikkoja ja tuoda ne sitten tunnille tarkasteltaviksi.
Uutisen lukeminen ja harjoitukset 14–15 (s. 102)
Jokaisen luvun viimeinen lukuteksti on mahdollisimman autenttisen oloinen uutisteksti. Tekstiä on jonkin verran muokattu sen alkuperäisestä muodosta, mutta siihen on tarkoituksella jätetty vaativiakin, lehtiteksteille tyypillisiä rakenteita ja sanastoa. Tavoitteena on, että opiskelija tottuu vähitellen myös autenttisiin teksteihin ja uskaltaa lukea niitä vaikkei kaikkia sanoja ymmärtäisikään.
Näissä uutisteksteissä on mukana aina luetunymmärtämisharjoitus, joka olisi hyvä tehdä parin tai ryhmän kanssa yhdessä. Uutistekstien jäljessä on myös aiheeseen liittyvä keskusteluharjoitus.