Sanastolaatikko (s. 104)
Opiskelijat pohtivat yhdessä opettajansa kanssa, mitä laatikon sanat tarkoittavat. Kun niiden merkitys on selvillä, siirrytään kuunteluharjoitukseen 1.
Sanastoharjoitus 4 (s. 105)
Palataan!-kirjassa on runsaasti sanastotehtäviä, jossa sana yhdistetään sitä vastaavaan kuvaukseen. Ajatuksena on varsinaisen sanaston oppimisen lisäksi myös vahvistaa opiskelijan kykyä ymmärtää suomenkielisiä selityksiä ja sitä kautta laajentaa sanavarastoa. Nämä tehtävät on hyvä tehdä pareittain, pienissä ryhmissä tai koko ryhmän kesken opettajan avustuksella.
Harjoitus 10 (s. 107)
Harjoitus johdattaa opiskelijan luvun varsinaiseen kielioppiaiheeseen, passiiviin. Harjoituksessa opiskelijat voivat työskennellä pareittain ja etsiä virkkeistä tekijät. Myöhemmin opettaja voi nostaa tarkasteluun ne lauseet, joissa ei ole tekijää eli jotka ovat passiivissa.
Mitä tehdään? Mitä ei tehdä? (s. 108)
Edellisen sivun harjoituksessa opiskelijat ovat etsineet lauseista tekijää. Ne lauseet, joissa tekijää ei ollut, ovat passiivissa. Tässä kielioppilaatikossa esitellään passiivin muodostus. Mukana on myös esimerkkejä sekä passiivi- että aktiivilauseista.
Harjoitus 11 (s. 108)
Opiskelijat voivat harjoitella suullisesti kaikki yhdessä passiivimuotoja. Opettaja voi avustaa heitä ja kirjata samalla näkyviin vastauksia.
Harjoitus 13 (s. 109)
Tehtävän tarkoituksena on kartuttaa opiskelijan sanastoa palveluihin ja niiden etsimiseen liittyen. Opiskelijat voivat etsiä paikkakuntansa palveluita internetistä, sanomalehdistä tai paperisista esitteistä. Jos opiskelijat päättävät etsiä tietoa internetistä, kannattaa yhdessä miettiä, millä hakusanoilla tietoa olisi hyvä etsiä.
Uutisen lukeminen ja harjoitukset 14–15 (s. 110)
Jokaisen luvun viimeinen lukuteksti on mahdollisimman autenttisen oloinen uutisteksti. Tekstiä on jonkin verran muokattu sen alkuperäisestä muodosta, mutta siihen on tarkoituksella jätetty vaativiakin, lehtiteksteille tyypillisiä rakenteita ja sanastoa. Tavoitteena on, että opiskelija tottuu vähitellen myös autenttisiin teksteihin ja uskaltaa lukea niitä vaikkei kaikkia sanoja ymmärtäisikään.
Näissä uutisteksteissä on mukana aina luetunymmärtämisharjoitus, joka olisi hyvä tehdä parin tai ryhmän kanssa yhdessä. Uutistekstien jäljessä on myös aiheeseen liittyvä keskusteluharjoitus.