15. Moskeijoita maailmalla

Tavoitteet

  • Oppilas ymmärtää moskeijan merkityksen muslimiyhteisölle kokoontumis- ja opiskelupaikkana.

  • Oppilas tunnistaa moskeijan rakennuksena.

  • Oppilas tutustuu kolmeen pyhimpään moskeijaan.

Opetusvinkit

  • Näytetään kuva moskeijasta ulkoapäin ja kysytään, mikä se on. Kun oppilas on vastannut kuvan esittävän moskeijaa, mietitään yhdessä, mistä sen tunnisti moskeijaksi. Lisäksi voi myös miettiä, miltä moskeija kuulostaa.

  • Keskustellaan oppilaiden omista moskeijakokemuksista:

  1. Missä maassa oppilas on ollut moskeijassa?
  2. Oliko moskeija erilainen kuin esimerkiksi Suomessa?
  3. Mitä moskeijassa on tehty?
  • Kerrataan, että moskeijassa annetaan myös opetusta ja aiemmin hoidettiin sairaita.