-
Pohditaan, millaisin eri tavoin ihminen osaa hyödyntää eläimiä. Tekstissä todetaan, että luonto itsessään on arvokas. Mitä se tarkoittaa?
-
Katsotaan oppikirjan kuvaa sokeasta opaskoiransa kanssa. Keskustellaan kuvan ja kuvatekstin herättämistä ajatuksista. Mitä kuvatekstillä tarkoitetaan? Mihin perustuvat käsitykset siitä, että muslimit eivät pidä koirista?
-
Etsitään Koraanista jakeita, joissa kerrotaan, millaisia eläimiä ihminen voi ravintonaan käyttää. Opettaja voi näyttää seuraavia Koraanin kohtia: K. 2:173, 5:5, 6:118–119, 121.
-
Mietitään ruoantuotannon vaikutuksia tuotantoeläinten ja laajemminkin ympäristön hyvinvointiin. Verrataan kiinni kytkettyä lihakarjaa vapaana käveleviin nautoihin ja esimerkiksi tavallisten häkkikanojen ja vapaiden kanojen elämää.