Ammatillisen koulutuksen kustannusten tiedonkeruu ja raportointi - webinaarit
Ammatillisen koulutuksen kustannusten tiedonkeruu ja raportointi - webinaarit
Webinaarien tavoitteena on vahvistaa koulutuksen järjestäjien osaamista ammatillisen koulutuksen talous- ja suoritetietojen tiedonkeruuprosessissa sekä varmistaa ilmoitettavien tietojen oikeellisuus ja yhdenmukaisuus. Webinaarien aikana käsitellään myös rahoitusjärjestelmän tietosisältöä ja sen edellyttämää tiedonkeruuta sekä tiedonkeruujärjestelmän kehittämiseen ja toteuttamiseen liittyviä haasteita.
Webinaari I ja II on suunnattu kunnallisille koulutusjärjestäjille.
Webinaari III on suunnattu yksityisille koulutuksen järjestäjille.
Ammatillisen koulutuksen talouden ja toiminnan suunnittelusta ja kustannusten tiedonkeruusta vastaaville sekä tietoja ilmoittaville henkilöille ja opintohallintojärjestelmätoimittajien edustajille.
Ohjelma
Webinaari I 15.3.2021
Vuoden 2020 taloustietojen ilmoittaminen ammatillisessa koulutuksessa
12.30-15.30 |
Tiedonkeruun sisältö Aikataulu Taloustiedon kysely Muutokset edellisvuoden kyselyyn Lomakkeet Tietojen tallentaminen Korjauskäytänteet Ajankohtaista ammatillisen koulutuksen tiedonkeruussa ja rahoituksessa |
Webinaari II 16.3.2021
Oppivelvollisuuden laajentamisen vaikutukset KOSKI-tietovarantoon ja Opintopolku-palvelukokonaisuuteen
12.30-15.30 |
Oppivelvollisuuden laajentaminen KOSKI-palvelun ajankohtaiset asiat Valpas Kuntien automatisoitu taloustiedon keruu Ajankohtaista ammatillisen koulutuksen tiedonkeruussa ja rahoituksessa Oppivelvollisuuden vaikutukset |
Webinaari III 19.3.2021
Yksityisten koulutuksen järjestäjien arvonlisäverokulujen ja muiden taloustietojen ilmoittaminen
13.00-15.00 |
Ammatillisen koulutuksen arvonlisävero - arvonlisäverokorvaus yksityisille koulutuksen järjestäjille - arvonlisäverokulujen ilmoittaminen Investointikulujen ilmoittaminen Tasetietojen ilmoittaminen Yhteenveto vuoden 2019 kustannustiedoista Ajankohtaista ammatillisen koulutuksen tiedonkeruussa ja rahoituksessa |
***Muutokset ohjelma- ja sisältötietoihin ovat mahdollisia.
Lue lisää rahoituspalveluista tästä.
Ilmoittautuminen ja osallistuminen
Osallistujilla on mahdollisuus lähettää etukäteen kysymyksiä tilaisuuden teemoihin liittyen. Kysymykset pyydämme lähettämään ilmoittautumispäivään (25.2.2021) mennessä sähköisen koulutuskalenterin kautta osoitteessa www.oph.fi/koulutus.
Ilmoittautumisen yhteydessä pyydämme antamaan seuraavat tiedot:
- kuinka moneen webinaariin osallistut (monivalinta)
- laskutusosoite ja sähköpostiosoite
Lähetämme sähköpostiosoitteeseesi vahvistuskirjeen noin viikkoa ennen kutakin webinaaria. Webinaarit toteutetaan Microsoft Teamsilla.
Osallistumismaksuun sisältyy kouluttajien luentomonisteet.
Osallistumislinkki on henkilökohtainen eikä sitä saa välittää eteenpäin. Lähetämme osallistumislinkin ja tarkemmat ohjeet osallistujille päivää ennen kutakin webinaaria sähköpostilla. Webinaari toteutuu, mikäli osallistujia on riittävästi.
Huomioithan, että webinaareista ei tehdä tallenteita ja opetushallitus ei vastaa osallistujien teknisistä ongelmista.
Osallistujamäärä on rajallinen.
Peruutusehdot
10–3 päivää ennen tilaisuutta tehdystä peruutuksesta veloitamme 30 % koulutuksen hinnasta. Mikäli peruutus tehdään tämän jälkeen tai jätetään kokonaan tekemättä, perimme koko osallistumismaksun. Peruutus tehdään sähköpostitse. Esteen sattuessa osallistujan voi vaihtaa.
Lisätiedot
Jäikö jokin asia askarruttamaan? Ota yhteyttä sähköpostitse: koulutuspalvelut [at] oph.fi (koulutuspalvelut[at]oph[dot]fi)