Ammatillisen koulutuksen kustannusten tiedonkeruu ja raportointi - webinaarit

Koulutus Valtionosuudet Johtaminen ja hallinto Rahoitus Ammatillinen koulutus

Ammatillisen koulutuksen kustannusten tiedonkeruu ja raportointi - webinaarit

Webinaarien tavoitteena on vahvistaa koulutuksen järjestäjien osaamista ammatillisen koulutuksen talous- ja suoritetietojen tiedonkeruuprosessissa sekä varmistaa ilmoitettavien tietojen oikeellisuus ja yhdenmukaisuus. Webinaarien aikana käsitellään myös rahoitusjärjestelmän tietosisältöä ja sen edellyttämää tiedonkeruuta sekä tiedonkeruujärjestelmän kehittämiseen ja toteuttamiseen liittyviä haasteita.

Webinaari I ja II on suunnattu kunnallisille koulutusjärjestäjille.

Webinaari III on suunnattu yksityisille koulutuksen järjestäjille.

Ammatillisen koulutuksen talouden ja toiminnan suunnittelusta ja kustannusten tiedonkeruusta vastaaville sekä tietoja ilmoittaville henkilöille ja opintohallintojärjestelmätoimittajien edustajille.

 

Ohjelma

Webinaari I 15.3.2021

Vuoden 2020 taloustietojen ilmoittaminen ammatillisessa koulutuksessa

12.30-15.30

Tiedonkeruun sisältö

Aikataulu

Taloustiedon kysely

Muutokset edellisvuoden kyselyyn

Lomakkeet

Tietojen tallentaminen

Korjauskäytänteet

Ajankohtaista ammatillisen koulutuksen tiedonkeruussa ja rahoituksessa

 

Webinaari II 16.3.2021 

Oppivelvollisuuden laajentamisen vaikutukset KOSKI-tietovarantoon ja Opintopolku-palvelukokonaisuuteen

12.30-15.30

Oppivelvollisuuden laajentaminen

KOSKI-palvelun ajankohtaiset asiat

Valpas

Kuntien automatisoitu taloustiedon keruu

Ajankohtaista ammatillisen koulutuksen tiedonkeruussa ja rahoituksessa

Oppivelvollisuuden vaikutukset

 

Webinaari III 19.3.2021 

Yksityisten koulutuksen järjestäjien arvonlisäverokulujen ja muiden taloustietojen ilmoittaminen

13.00-15.00

Ammatillisen koulutuksen arvonlisävero

- arvonlisäverokorvaus yksityisille koulutuksen järjestäjille

- arvonlisäverokulujen ilmoittaminen

Investointikulujen ilmoittaminen

Tasetietojen ilmoittaminen

Yhteenveto vuoden 2019 kustannustiedoista

Ajankohtaista ammatillisen koulutuksen tiedonkeruussa ja rahoituksessa 

***Muutokset ohjelma- ja sisältötietoihin ovat mahdollisia.

Lue lisää rahoituspalveluista tästä.

Ilmoittautuminen ja osallistuminen

Osallistujilla on mahdollisuus lähettää etukäteen kysymyksiä tilaisuuden teemoihin liittyen. Kysymykset pyydämme lähettämään ilmoittautumispäivään (25.2.2021) mennessä sähköisen koulutuskalenterin kautta osoitteessa www.oph.fi/koulutus.

Ilmoittautumisen yhteydessä pyydämme antamaan seuraavat tiedot:

  • kuinka moneen webinaariin osallistut (monivalinta)
  • laskutusosoite ja sähköpostiosoite

Lähetämme sähköpostiosoitteeseesi vahvistuskirjeen noin viikkoa ennen kutakin webinaaria. Webinaarit toteutetaan Microsoft Teamsilla. 

Osallistumismaksuun sisältyy kouluttajien luentomonisteet.

Osallistumislinkki on henkilökohtainen eikä sitä saa välittää eteenpäin. Lähetämme osallistumislinkin ja tarkemmat ohjeet osallistujille päivää ennen kutakin webinaaria sähköpostilla. Webinaari toteutuu, mikäli osallistujia on riittävästi.

Huomioithan, että webinaareista ei tehdä tallenteita ja opetushallitus ei vastaa osallistujien teknisistä ongelmista. 

Osallistujamäärä on rajallinen. 

Peruutusehdot

10–3 päivää ennen tilaisuutta tehdystä peruutuksesta veloitamme 30 % koulutuksen hinnasta. Mikäli peruutus tehdään tämän jälkeen tai jätetään kokonaan tekemättä, perimme koko osallistumismaksun. Peruutus tehdään sähköpostitse. Esteen sattuessa osallistujan voi vaihtaa.

Lisätiedot 

Jäikö jokin asia askarruttamaan? Ota yhteyttä sähköpostitse: koulutuspalvelut [at] oph.fi 

Aika ja paikka

15.–19.3.2021
webinaari I ja II 3 h / webinaari III 2 h

Ilmoittautumisaika

20.1.2021 – 25.2.2021 klo 23:59

Osallistumismaksu

3 webinaaria 210 € + alv 24 %/hlö, 2 webinaaria 160 € + alv 24 %/hlö, 1 webinaari 85 € + alv 24 % /hlö