Mitä hyötyjä asiakaskokemuksen kehittämisestä on koulutuksen järjestäjille? -webinaari

Webinaari

Kiinnostaako asiakaskokemus? Järjestämme lounaswebinaarin, jossa kuulet eri tavoista, joilla asiakaskokemusta on opetussektorilla Suomessa kehitetty sekä saat käytännön vinkkejä omaan työhösi. 

Opetuksen lisäksi opiskelijoiden kokemukseen oppilaitoksesta vaikuttaa kaikki se, mitä hän kohtaa ja miten hänet kohdataan opiskeluidensa aikana: esimerkiksi viestinnässä, opiskelijapalveluissa sekä erilaisissa muissa fyysisissä ja digitaalisissa kohtaamisissa. Nämä opiskelemaan hakeneiden sekä oppilaitoksessa opiskelevien kokemukset vaikuttavat merkittävästi niin oppijoiden arkeen kuin oppilaitosten maineeseen.

Lokakuun ensimmäisellä viikolla juhlistetaan Suomessa ja maailmalla sekä asiakaspalveluviikkoa että asiakaskokemuspäivää. Tänä syksynä Opetushallitus osallistuu juhlintaan järjestämällä lounaswebinaarin, jossa syvennytään siihen, miten asiakaskokemukseen vaikuttamalla parannetaan opiskelijoiden ja oppilaitosten henkilöstön arkea.

Tapahtumassa kuulet eri tavoista, joilla asiakaskokemusta on opetussektorilla Suomessa kehitetty ja saat käytännön vinkkejä omaan työhösi. Tapahtuman avaa Outi Kinnunen, muotoiluajattelun, yhteiskehittämisen ja strategisen kehittämisen ammattilainen yli 20 vuoden kokemuksella. Outi on tehnyt pitkän uran korkeakoulukentällä, tällä hetkellä Outi toimii muotoilutoimisto Vision Factoryssa ja työskentelee koulutusorganisaatioiden, kaupunkien, kuntien ja yritysten kanssa muutosprojekteissa, joissa yhdessä luodaan uusia toimintamalleja, strategiaa, palveluita tai kehitetään kulttuuria asiakaskeskeisemmäksi yhteiskehittämisen ja muotoilun tavoin.

Kenelle?

Tapahtuma on suunnattu oppilaitoksissa ja korkeakouluissa asiakkuuksien, kehittämisen, johtamisen, viestinnän tai markkinoinnin parissa työskenteleville, mutta kaikki aiheesta kiinnostuneet ovat lämpimästi tervetulleita. Tapahtuman järjestää Opetushallitus. Webinaari järjestetään suomeksi.

Aika: maanantai 3.10. klo 12-13.15

Paikka: etätapahtuma (Teams), linkki tapahtumaan lähetetään ilmoittautuneille lähempänä tapahtumaa. Webinaari on maksuton.

Ohjelma:

Klo 12 Tervetuloa
johtaja Paula Merikko, Asiakkuudet ja tieto, Opetushallitus

Klo 12.05 Asiakaskokemuksen kehittäminen suomalaisissa koulutusorganisaatioissa
Design Director & Partner Outi Kinnunen, Vision Factory

  • Mitä koulutusorganisaatioissa tapahtuu asiakaskokemuksen kehittämisen saralla – esimerkkejä palvelumuotoilun projekteista
  • Millä tavoilla opiskelijoilta, henkilökuntaa ja sidosryhmiä kannattaa osallistaa mukaan kehittämiseen

Klo 12.30 Vinkkejä verkkopalvelun asiakaslähtöiseen kehittämiseen ja asiakasraadin perustamiseen

Viestinnän asiantuntija Sanna Alt ja verkkoviestinnän asiantuntija Mirva Pajo, Opetushallitus

Klo 12.45 Hakijakokemusta parantamassa – case Opintopolun uudistaminen

Asiakaspalvelupäällikkö Annika Grönholm, Opetushallitus

Klo 13.00 Ajankohtaista asiakaskokemuksen kehittämisessä

Asiakaskokemuspäällikkö Elina Piskonen, Opetushallitus

Klo 13.15 Tilaisuus päättyy

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan alla olevasta linkistä viimeistään 28.9.2022.

 

Ilmoittautumislinkki

Aika ja paikka

3.10.2022 12.00 – 13.15