Erityinen tuki ja vaativa erityinen tuki ammatillisessa koulutuksessa
Valtion talousarvioesityksessä 2024 toisen asteen koulutuksen toiminnalliseksi tavoitteeksi on asetettu muun muassa:
Erityisen tuen ja erityisopetuksen kokonaisuutta nivelvaiheen ja toisen asteen koulutuksessa selkiytetään ja kehitetään.
Tavoitteen toteutumisen yhtenä keskeisenä perustana on Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) 2021 ammatillisen koulutuksen erityisen tuen arviointiraportin kehittämissuositukset.
Tässä tapahtumassa palataan Karvin johdolla arvioinnin kehittämissuosituksiin, itsearvioidaan kehittämissuositusten tilaa ja pohditaan pienryhmissä askelmerkkejä eteenpäin.
Tapahtuman ohjelma:
- Ajankohtaista ammatillisesta koulutuksesta, opetusneuvos Tarja Heikkinen, OPH
- ERITYINEN TUKI VOIMAVARAKSI – Arviointi ammatillisen koulutuksen erityisestä tuesta, arviointineuvos Jani Goman ja arviointiasiantuntija Raisa Hievanen, Karvi
- Yksilötyöskentely, kehittämissuositusten itsearviointi
- Pienryhmätyöskentely, askelmerkit eteenpäin
- Missä olemme nyt menossa?
- Mitä pitää vielä kehittää?
- Tapahtuman päättäminen
Lisätiedot: ammatillinenkoulutus [at] oph.fi
Ei ennakkoilmoittautumista. Tapahtumaa ei tallenneta. Liity mukaan tilaisuuteen oheisen Teams-linkin kautta.
Tervetuloa!
Aika ja paikka
Linkit
- Liity Teams -tapahtumaan tästä
- Kiusaamisen, häirinnän, syrjinnän ja väkivallan ehkäiseminen - ohjeita ja työka…
- Liite koulutussopimukseen / oppisopimukseen kiusaamisen, häirinnän, syrjinnän …
- Hyvän ohjauksen kriteerit
- Ammatillisten tutkintojen kehittäminen: Työryhmän väliraportti. OKM, julkaisu 2…
- Vammaiset ja erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja oppivelvollisuuden laaj…
- Yhdistyneiden kansakuntien yleissopimus vammaisten ihmisten oikeuksista. Selkok…
- Ammatillisilla poluilla – Arviointi yksilöllisistä opintopoluista ammatillisess…
- Ammatillisen koulutuksen tila
- Usein kysyttyä: Opiskelijan tietojen luovutus koulutuksesta hyvinvointialueille…
- Valtion talousarvioesitys 2024
- Ammatillisen koulutuksen erityisen tuen arviointiraportin kehittämissuositukset…