Raportit ja selvitykset
Hyvästä paremmaksi − kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin
Opetushallitus toteutti otosperustaisen arvioinnin keväällä 2013 perusopetuksen 9. luokalla.
Englannin ja ruotsin kielestä arvioitiin A-oppimäärä, saksasta, ranskasta ja venäjästä sekä A- että B-oppimäärät. Oppilaat saavuttivat opetussuunnitelman perusteissa (2004) asetetut kielelliset tavoitteet enimmäkseen hyvin, osin jopa erinomaisesti (arviointiraportit osoitteessa www.karvi.fi).
Tämän julkaisun tavoitteena on välittää opettajille ja oppilaitoksille perustietoa siitä, miten vieraiden kielten ja A-ruotsin oppimistulosten arvioinnin tuloksia voidaan hyödyntää opetuksen paikallisessa kehittämisessä.