Raportit ja selvitykset

Hyvästä paremmaksi − kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin

Arviointi ja todistukset Koulutuksen kehittäminen Perusopetus Toinen kotimainen kieli, ruotsi Vieraat kielet
Hyvästä paremmaksi − kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin kansikuva

Hyvästä paremmaksi − kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin
(pdf, 2.55 MB)

Lataa

Opetushallitus toteutti otosperustaisen arvioinnin keväällä 2013 perusopetuksen 9. luokalla.

Englannin ja ruotsin kielestä arvioitiin A-oppimäärä, saksasta, ranskasta ja venäjästä sekä A- että B-oppimäärät. Oppilaat saavuttivat opetussuunnitelman perusteissa (2004) asetetut kielelliset tavoitteet enimmäkseen hyvin, osin jopa erinomaisesti (arviointiraportit osoitteessa www.karvi.fi).

Tämän julkaisun tavoitteena on välittää opettajille ja oppilaitoksille perustietoa siitä, miten vieraiden kielten ja A-ruotsin oppimistulosten arvioinnin tuloksia voidaan hyödyntää opetuksen paikallisessa kehittämisessä.

Tekijät
Raili Hildén ja Marita Härmälä
Julkaisuvuosi
2015
ISBN pdf
978-952-206-280-2
Sarja
Koulutuksen seurantaraportit 2015:6
ISSN pdf
ISSN-L 2342-4176
Julkaisu saatavana kielillä
Suomeksi