-
Tutustutaan mieheen nimeltä Kungfutse aikajanan avulla. Huomioidaan, kuinka opetukset ovat lähtöisin 2 500 vuoden takaa ja kuitenkin ne toimivat myös nykypäivänä.
-
Mietitään käsitettä jalo ihminen. Tehdään yhdessä oppilaiden kanssa taululle käsitekartta siitä, millainen ihminen on jalo ja mitä sana jalo heidän mielestään tarkoittaa.
-
Verrataan kungfutselaisuuden viittä hyvettä sivulla 87 oppilaiden käsityksiin jaloudesta. Mitä samaa niissä on?
-
Mietitään vastavuoroisuuden käsitettä. Missä kaikkialla sitä on oppilaiden arjessa? Esimerkiksi opettaja ja oppilas, rehtori ja opettaja, vanhempi ja lapsi.
-
Katsotaan netistä kungfutselaisuudesta kertova video, joka löytyy esimerkiksi hakusanoilla ”10 Life Lessons From Confucius We Should All Follow”, ja mietitään yhdessä ohjeiden loogisuutta.
-
Mietitään, onko kungfutselaisuus uskonto vai filosofia vai molempia. Tarvitaanko moraaliin uskonnollista ajattelua?
-
Etsitään lisätietoa Viidestä klassikosta ja Keskusteluista.