Påverka våra tjänster – besvara Utbildningsstyrelsens kundenkät!
Genom att svara kan du påverka hur vi utvecklar våra tjänster så att de ännu bättre motsvarar behoven hos våra kunder.
Det tar ungefär fem minuter att besvara enkäten och den är helt anonym.
Klicka här för att besvara enkäten
Enkäten hjälper oss att identifiera utvecklingsbehov
Den första gemensamma kundenkäten om Utbildningsstyrelsens tjänster genomfördes hösten 2023. Utvecklingsbehov för Utbildningsstyrelsen som lyftes fram av kunderna som besvarade enkäten gällde sökbarheten hos information, tydligheten hos kommunikationen och möjligheterna att ge respons. Man lyfte även fram att tjänsterna bör vara snabba, lätta att använda och stöda smidig kommunikation.
Enkäten som nu genomförs för andra gången hjälper oss bedöma hur vi har lyckats och att ytterligare förbättra våra tjänster. Ett stort tack för att du tar dig tid att svara!
Bekanta dig även med andra möjligheter att delta och påverka
På vår webbplats finns information om olika möjligheter att delta i utvecklingen av vår verksamhet och våra tjänster. Det finskspråkiga nyhetsbrevet Asiakaspulssi samlar information om sådant som är aktuellt med anknytning till detta.
Du kan prenumerera på Utbildningsstyrelsens nyhetsbrev här
Mer information om olika möjligheter att delta i utvecklingen av Utbildningsstyrelsens verksamhet och tjänster hittar du här
Utbildningsstyrelsens kunder är alla från barn inom småbarnspedagogik till yrkesverksamma inom utbildningssektorn.
Lisätietoja:
- Kundtjänstchef Annika Grönholm, annika.gronholm [at] oph.fi (annika[dot]gronholm[at]oph[dot]fi), 029 533 1053
- Kundupplevelsechef Elina Piskonen, elina.piskonen [at] oph.fi (elina[dot]piskonen[at]oph[dot]fi), 029 533 1114