Valtionavustushakemus tehdään sähköisellä hakulomakkeella. Valtionavustuksen hakuaika alkaa 15.2.2022 ja päättyy 5.4.2022 klo 16.15, jolloin hakemuksen tulee olla Opetushallituksen sähköisessä järjestelmässä. Hakemusta ei tarvitse lähettää erikseen postitse allekirjoitettuna.
Hakemus on tehtävä koulutuksen järjestäjän (ei oppilaitoksen) nimissä. Koulutuksen järjestäjän nimi tulee ilmoittaa siinä muodossa, jossa se on rekisteröity. Hakemusta ei voi allekirjoittaa sähköisesti. Hakemuksen allekirjoittajiksi merkittävillä henkilöillä tulee olla nimenkirjoitusoikeus koulutuksen järjestäjän puolesta. Hakemuksen valmistelija vastaa siitä, että hakemus on hakemuksessa ilmoitettujen allekirjoitusomaavien henkilöiden tiedossa ja heidän hyväksymänsä mukainen. Opetushallitus ei käsittele myöhässä tulleita hakemuksia.
Hakijan tulee liittää hakemukseensa seuraavat liitteet, jotka annetaan Word-, Excel- tai pdf-muodossa. Liitteet numeroidaan luettelon mukaisesti:
1. Yhteisön hyväksytty toimintasuunnitelma ja talousarvio toimintavuodelle.
2. Yhteisön voimassa olevat säännöt (osakeyhtiön yhtiöjärjestys ja ote kaupparekisteristä).
3. Yhteisön toimintakertomus tai muu vastaava selvitys edelliseltä tilikaudelta.
4. Yhteisön tuloslaskelma, tase ja tilintarkastuskertomus edelliseltä tilikaudelta. Tilinpäätösasiakirjoihin sisällytetään myös asiakirjojen liitetiedot.
5. Käytössä oleva hyväksytty taiteen perusopetuksen opetussuunnitelma.
6. Taloustietolaskelma (lomake Opetushallituksen verkkosivuilla). Taloustietolaskelma tarvitaan yhteisön hyväksytyn talousarvion lisäksi.
Sähköistä hakua koskevissa teknisissä kysymyksissä voi ottaa yhteyttä Opetushallitukseen sähköpostiosoitteella valtionavustukset(at)oph.fi.