Mieti, kenen tulisi tietää hankkeestasi eli ketkä ovat tärkeimmät kohderyhmäsi. Muista myös sidosryhmät! Hankeviestintä ei vaadi mittavaa viestintästrategiaa. Kaikkea ei kannata yrittää tehdä!
Kerro hankkeen aikana siitä, mitä hankkeessa tapahtuu, ja hankkeen päätyttyä tuloksista. Mielenkiintoisista tapahtumista ja tuloksista sekä uusista oivalluksista kannattaa kertoa erilaisissa julkaisuissa, verkkopalveluissa, lehtiartikkeleissa, esitteissä, kutsuissa ja sosiaalisessa mediassa.
Kannattaa miettiä, voisiko hankkeesta kertoa myös mediassa ja olla yhteydessä toimittajiin. Huolehdithan tällöin, että toimittajalla on tiedossaan hankkeen rahoittaja ja rahoitusohjelman nimi oikeassa muodossa!
Kerro hankkeesi etenemisestä, tapahtumista ja tuloksista myös Opetushallitukseen!