Uutinen

Miten Oph.fi-palvelu tukisi työtäsi parhaiten – auta meitä kehittämisessä vastaamalla kyselyyn

Ajankohtaista Aikuiskoulutus Ammatillinen koulutus Esiopetus Korkeakoulutus Lukiokoulutus Perusopetus Taiteen perusopetus Vapaa sivistystyö Varhaiskasvatus Erasmus+ Opettajat ja kasvattajat
Olemme Opetushallituksessa tehneet pieniä muutoksia verkkosivuillemme, joiden tarkoituksena on parantaa tietojen löydettävyyttä sekä sujuvoittaa asiointia. Kerro meille miten olemme onnistuneet ja vastaa kyselyyn 12.6. mennessä.
Tietokone ja kädet

Oph.fi on vakiinnuttanut paikkansa asiantuntijoiden yhtenä työvälineenä ja tiedonlähteenä kasvatuksen, koulutuksen ja kansainvälisyyden aiheissa. Viime vuoden aikana Oph.fi-verkkopalvelun kävijämäärä nousi hieman edellisestä vuodesta ja oli yhteensä 2 700 000 käyttäjää. Suosituimpien sisältöjen joukkoon kuului viime vuonna muun muassa uudistetut Move!-mittaamisen ohjeet ja materiaalit sekä tuttuun tapaan opetussuunnitelmien perusteet, tapahtumakalenteri, julkaisut, oppimateriaalit ja usein kysytyt kysymykset.

Keräämme vuosittain palautetta asiakaskyselyin ja -haastatteluin. Niiden pohjalta olemme määritelleet Oph.fi-kehittämiskohteet. Viime vuonna saadun palautteen avulla olemme muun muassa selkeyttäneet sisältöjä ja kehittäneet seuraavien sisältöjen löydettävyyttä:

  • Valtionavustukset ja kansainvälistysmisrahoitukset
  • Tietoa meistä -osio ja palautesivu
  • Palvelumme-osio
  • Medialle-sivu

Auta meitä kehittämään vastaamalla kyselyyn viimeistään 12.6.

Vastaamalla vaikutat ja annat meille arvokasta tietoa kehittämisen tueksi. Tavoitteena on, että verkkosivustomme palvelisi entistä paremmin ja asiakaslähtöisemmin kaikkia käyttäjiä. Kysely on avoinna 12.6. asti ja voit vastata siihen suomen tai ruotsin kielellä. Vastaaminen vie aikaasi vain 5-10 minuuttia.

Ensi syksynä syvennymme paremmin sisältöjen löydettävyyteen hakua kehittämällä ja päänavigaatiota uudistamalla. Kyselyssä voit ilmoittaa, jos haluat jatkossa osallistua Oph.fi-palvelun kehittämiseen ja saada tietoa kyselyistä ja perustettavasta asiakasraadista.