Europassin asiakastyö on aloitettu
- Uusi Europassi julkaistiin kesällä 2020: kahden vuoden jälkeen oli hyvä hetki pohtia yhdessä miltä uusi Europassi vaikuttaa ja miten me Opetushallituksessa voisimme tukea kumppaneitamme sen käytössä. Tavoitteena on, että Europassi palvelee suomalaisia mahdollisimman hyvin.
- Europassi arvioidaan koko Euroopassa. Arvioinnissa kuullaan erityisen tarkasti asiakkaitamme. Otamme omassa työssämme myös eurooppalaiset tulokset huomioon kun ne valmistuvat toukokuussa 2023.
- Kauan toivottuja kehittämishankkeita päästään aloittamaan tänä vuonna, esimerkiksi Europassin liikkuvuustodistuksen modernisointi.
Lämmin kiitos ajatuksistanne ja huomioistanne, ne ovat meille todella arvokkaita!
Tilaisuuden ohjelma ja esitetyt diat
10.00 Tervetulosanat, johtaja Paula Merikko, Asiakkuudet ja tieto
10.05 Europassin asiakastyö – miksi haluamme kehittää sitä paremmaksi? Asiakkuuskokemuspäällikkö Elina Piskonen ja Europassin asiantuntija Susanna Kärki, diat liitteenä
10.15 What is topical with Europass in 2023? Dimitrios Pikios, Team Leader Europass, DG Employment, Social Affairs and Inclusion, presentation attached
10.40 Tauko
10.45 Europassin asiakastyön kehittäminen: 1. Kohti parempaa yhteistyötä ja tukea kumppaneille, 2. Europass Mobility, palvelun nykyaikaistaminen yhteistyössä, diat liitteenä
11.30 Tilaisuuden päätös
Tilaisuudessa kerättyjä kehittämisideoita, ajatuksia ja huomiota pääsemme hyödyntämään jo kevään kuluessa. Alla kuvana työpajassa käydyn keskustelun ja ideoinnin satona syntynyt toimintasuunnitelma.