Suomalaisia tapoja (s. 112–114)
Opiskelijat lukevat pareittain ääneen suomalaisista tavoista. Samalla he merkitsevät kohdat, jotka tekstissä ovat vaikeita. Hankalat kohdat käsitellään yhdessä opettajan johdolla.
Ryhmä keskustelee siitä, ovatko he nähneet tai kokeneet tekstissä esiintyviä tapoja Suomessa. Entä mitkä suomalaiset tavat heidän mielestään ovat erikoisia, hauskoja, ihania tai ärsyttäviä?
Sitten sivun 114 lauseet luetaan opettajan johdolla ja mietitään, mitkä väittämät ovat totta, mitkä eivät. Ne väittämät, jotka eivät ole totta, korjataan oikeiksi.
Lopuksi opiskelijat saavat kertoa oman maansa tavoista. He voivat verrata tapoja suomalaisiin tapoihin ja pohtia, mitkä ovat samanlaisia ja mitkä erilaisia tapoja.
Riitan nimipäivä (s. 114)
Opettaja kysyy ensin opiskelijoilta, tietävätkö he, mikä on nimipäivä. Viettävätkö he itse nimipäivää? Tievätkö he, miten Suomessa vietetään nimipäivää?
Opiskelijat lukevat yhdessä opettajan johdolla tekstin ja käyvät sen ajatukset läpi lause lauseelta. Sen jälkeen kuunnellaan tekstin puhekielinen versio ja verrataan puhekieltä ja kirjakieltä toisiinsa.
Kirjan viimeisenä tehtävänä on tarkastella nimipäiväkalenteria parin kanssa ja etsiä sieltä vastaukset kysymyksiin.