- Situationen för hållbar utveckling i Finland – projektplanerare Riina Pursiainen, statsrådets kansli
- Hur tar vi oss i mål? – generalsekreterare för Finlands kommission för hållbar utveckling Annika Lindblom
- Agenda 2030-vägkartan till en hållbar framtid – undervisningsråd Satu Honkala, Utbildningsstyrelsen
- Vi skulle inte vilja leva i en sådan tid – barns och ungas tankar om år 2050 – projektarbetare Anjuli Korhonen och undervisningsråd Paula Mattila
- Utbildningens betydelse för uppnåendet av en hållbar framtid – specialsakkunnig Kati Anttalainen, undervisnings- och kulturministeriet, Internationella sekretariatet
- Skolorna visar vägen i sina lokalsamhällen – resurslärare Theo Levlin
- Så här gjorde vi – verkliga exempel på hur skolor visar vägen i sina lokalsamhällen
- Mansikkalan koulus och Imatran yhteislukios aktivism för bevarande av närskogen – biologi- och geografilärare Hanna Savolainen, gymnasieskolan Imatran yhteislukio
- Ät Östersjön ren – närfiskutmaning till skolorna i Finland – STEAM-koordinator Nina Brander, Åbo stad
- Skaparen av en hållbar framtid – SAKKY påverkar – direktör Heikki Helve, Savolax utbildningssamkommun
- Ekovanepasset – Borgås hållbarhetsjippo – klasslärare, VERME-mentor Heli Päivärinne, Kevätkummun koulu
- Så här gjorde vi – verkliga exempel på hur skolor visar vägen i sina lokalsamhällen
- Den globala dimensionen av hållbar utveckling – fil. mag. Riikka Suhonen, doktorand och internationaliseringskoordinator