Sanaston läpikäyminen
Sanastoa käydään läpi tehtävien ja tunnin leikkien ja pelien kautta tunnin aikana.
Kysymyksiä voivat olla esimerkiksi:
Hinko dauva lau pinsardo tukke? Onko tämä sana sinulle tuttu?
Koon džaanela, so dauva lau hin finitiko tšimbaha? Kuka tietää, mitä tämä sana on suomeksi?
Tehtävien tekeminen
Tehtävä 1
Tehtävään liittyen voi olla mukana käsipeili, josta oppilaat voivat katsella kasvojaan ennen piirtämistä.
Tehtävä 6
Vuoropuhelu voidaan esittää myös pienenä näytelmänä, esimerkiksi siten, että kaksi oppilasta kävelevät toisiaan kohti luokassa. Kohdatessaan toisensa he esittävät tehtävän 6 vuoropuhelun.
Kotitehtävien anto
Lukuhetki
Aloitetaan yhdessä valitun kirjan lukeminen.
Paarkiba saarenge! | Kiitoksia kaikille! |
Paarkiba, daari sas saare. | Kiitos, tässä oli kaikki. |
Dikkaha naaluno kurko. | Nähdään ensi viikolla. |
Dikkaha! | Nähdään, hei! |
Aaȟȟen Deuleha! | Näkemiin! |
Minsaven te tšeeren tšeeresko tšeeribi. | Muistakaa tehdä läksyt. |