Edellisen tunnin lyhyt kertaus
Kotitehtävien läpikäyminen
Kappaleen aloitussivun kuvan tarkastelu
Tarkastellaan yhdessä kappaleen aloituskuvaa. Keskustellaan kuvasta yhdessä. Opettaja esittää kysymykset suomeksi ja romaniksi, vaikka oppilaat vastaavat aluksi vain suomeksi. Opettaja voi kääntää oppilaiden vastauksia romanikielelle.
Kysymyksiä kuvaan liittyen esim:
Sar buut kenti aaȟȟena aro faraba? – Kuinka monta lasta on kuvassa?
Reekna kenti romano tšimbaha. – Laske lapset romanikielellä.
Laȟȟehako tu Tšeerekiiros farabosta? – Löydätkö Kotiaisen kuvasta?
Koon hin Miritša aro faraba? – Kuka on kuvassa Miritša?
Koon hin Henna aro faraba? – Kuka on kuvassa Henna?
Kappaleen tekstin ja puhekuplien läpikäyminen
Luetaan kappaleen teksti, oppilaat toistavat lauseet. Kappale käännetään suomeksi.
Teksti ja puhekuplat voidaan esittää pieninä näytelminä.
Sanaston läpikäyminen
Sanastoa käydään läpi tehtävien ja tunnin leikkien ja pelien avulla.
Tehtävien tekeminen
Džaanehako tu? – Tiedätkö?
Keskustellaan lipun väreistä ja mitä ne merkitsevät. Katso 1. luokka
Lisätehtävät
Kappaleeseen löytyy tarvittaessa kaksi lisätehtävää.
Kotitehtävien anto
Lukuhetki
Jatketaan kirjan lukemista.