Tervehdykset ja kuulumiset romaniksi
Edellisen tunnin lyhyt kertaus
Kotitehtävien läpikäyminen
Kappaleen aloitussivun kuvan tarkastelu
Tarkastellaan yhdessä kappaleen aloituskuvaa. Keskustellaan kuvasta yhdessä. Opettaja esittää kysymykset suomeksi ja romaniksi, vaikka oppilaat vastaavat aluksi vain suomeksi. Opettaja voi kääntää oppilaiden vastauksia romanikielelle.
Kysymyksiä kuvaan liittyen, esim:
Savo varresko tiija hin aro farabi? – Mikä vuorokaudenaika on kuvissa?
Aro savo farabi aaȟȟela sarra/diives/tamlo/ rassako tiija? – Missä kuvissa on aamu/päivä/ilta/yö?
Sosta tu džaaneha? – Mistä tiedät?
Kappaleen tekstin ja puhekuplien läpikäyminen
Luetaan kappaleen teksti, oppilaat toistavat lauseet. Kappale käännetään suomeksi.
Sanaston läpikäyminen
Sanastoa käydään läpi tehtävien sekä tunnin leikkien ja pelien avulla.
Tehtävien tekeminen
Lisätehtävät
Kappaleeseen löytyy tarvittaessa kaksi lisätehtävää
Kotitehtävien anto
Lukuhetki
Jatketaan kirjan lukemista.
Tunnin lopetus